Formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy ke stažení ZDE.

Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od řádného převzetí zboží. Toto právo lze využít výhradně a pouze spotřebitelem nikoliv kupujícím jako podnikatelským subjektem. Odstoupení od kupní smlouvy musí být spotřebitelem učiněno jakýmkoli jednoznačným způsobem. Nejenom písemně, ale také například pomocí telefonu a zasláním e-mailu. Musí obsahovat jméno a příjmení kupujícího, číslo objednávky, číslo faktury, datum nákupu a číslo účtu či adresu kupujícího (spotřebitele) pro vrácení uhrazené kupní ceny, případně její části.

Matrace zabalena v původním hygienickém obalu

Nejlepší možností je vrátit matraci v neporušeném původním hygienickém obalu, který obsahuje všechny výrobní štítky. V takovém stavu zabalenou matraci stačí zaslat zpět na naši adresu.

Je důležité zajistit, aby matrace nebyla při přepravě poškozena. V případě, že nám zboží dorazí poškozené z důvodu nedostatečného balení, máme právo jej odmítnout nebo snížit vrácenou částku o náklady na obnovení původního stavu.

Matrace je rozbalena, ale zabalena zpět do původního obalu

Je důležité mít na paměti, že i při rozbalení a opětovném zabalení matrace do původního obalu ztrácí matrace své hygienické vlastnosti.

I pokud je potah matrace nepoškozený, vznikají náklady spojené s vyčištěním potahu, které se obvykle pohybují v rozmezí 300-600 Kč za potah (dle rozměru).

V případě, že je potah poškozený, bude vrácená částka snížena o náklady spojené s výměnou potahu matrace za nový.

Matrace je rozbalena a původní obal už nemáte

Pro správné zabezpečení matrace během dopravy je nutné ji řádně zabalit, zejména pokud již nemáte původní obal k dispozici. Doporučuje se použít silný igelitový obal, který poskytne dostatečnou ochranu. A takový obal použít ideálně ve 2-3 vrstvách.

Je důležité věnovat pozornost tomu, aby matrace nebyla zabalena do příliš tenkého obalu ze strečové fólie, která není vhodná. Je třeba mít na paměti, že rozbalením matrace ztrácí matrace své hygienické vlastnosti.

I pokud je potah matrace nepoškozený, vznikají náklady spojené s vyčištěním potahu, které se obvykle pohybují v rozmezí 300-600 Kč za potah.

V případě, že je potah poškozený, bude vrácená částka snížena o náklady spojené s výměnou potahu matrace za nový.

 

Doplňující informace:

Je důležité matraci nikdy nerolovat ani neohýbat, abyste nenapáchali nevratné poškození vnitřního jádra matrace. Toto pravidlo neplatí pro komprimované matrace.

U matrací je nutné zachovat nálepky s identifikací výrobku a sériovým číslem nebo je přiložit odděleně spolu s vráceným zbožím.

Atypické matrace

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu – atypické matrace. Atypické matrace jsou vyrobeny na zakázku. Mohou být, zejména u větších rozměrů, slepeny z několika matracových jader. Toto nemá vliv na kvalitu ani na užitné a ortopedické vlastnosti, ani se nejedná o vadu, pro kterou by bylo možné zboží reklamovat.