Jak bojovat s jarní únavou? Zdravým spánkem!

Zima už je nenávratně pryč a s ní i krátké dny a dlouhé noci. Venku svítí slunce, ptáci zpívají, květiny kvetou, ale vám se nic nechce a nejraději byste si naordinovali zimní spánek? Proč se každý rok spoustu lidí potýká s jarní únavou? Jaké zbraně proti ní pomáhají? Dáme vám pár tipů, co dělat, abyste se ráno probouzeli plni energie a vydrželo vám to po celý den.

Vzpamatujte se z náročné zimy co nejrychleji

Jarní únava má příčinu v zimním období, tělo je totiž unavené ze zimních měsíců, kdy čelilo různým infekčním onemocněním, chladnému počasí, a navíc nedostávalo dostatek denního světla. I když slunce a rozkvétající příroda láká k aktivitě, energie chybí.

Jak ji co nejlépe načerpat?

Spěte pravidelně alespoň sedm hodin denně.
Dbejte na to, aby byl spánek nerušený a klidný.
V odpoledních hodinách si zdřímněte maximálně na dvacet minut.

Pokud se vám v noci špatně spí, protože doma máte už starou a proleželou matraci, jaro je nejlepší období pro pořízení nové a kvalitní matrace!

Dopřejte si jarní očistu těla

K načerpání energie vám pomůže i úprava vašeho jídelníčku. Po dlouhé zimě tělu chybí spousta vitaminů a minerálů, které najdete v čerstvé zelenině a ovoci. Je naopak zanesené různými průmyslově zpracovanými potravinami, a přejídání cukrovím přes svátky mu také příliš neprospělo.

Začněte tedy přemýšlet nad tím, co vaše tělo potřebuje, a dopřejte mu to!

  • zelenina a ovoce
  • obiloviny a luštěniny
  • ořechy a semena
  • kysané mléčné výrobky

Důležitý je i pravidelný pitný režim. Pijte proto čistou vodu nebo bylinkové čaje. Vyhněte se naopak sladkým nápojům, které sice dokáže rychle dodat energii, ale jen na krátký čas. Pití kvalitní kávy v rozumné míře je naopak dle posledních výzkumů zdraví prospěšné. Pro úplnou očistu je dobré na pár dní nebo týdnů vynechat i alkohol.